Monday 25 February 2013

Happy dan Gembira


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Assalamualaikum peeps.

Yeeeeha! Korang pernah tak beli buku online? Pernah kan? Aku yang jakun ni first time try beli. To be exact, aku beli buku secondhand online. Mari lah aku meriakkan diri dengan menempek gambar buku yang dibeli. Hahaha. Semua buku ni dah habis baca pun. Dapt je petang Khamis, terus baca semua. :D

Tadaaaaaa~



Cuba teka berapa hingget ni semua? Ahahaha. Semua ni RM30. Including postage, RM 38.00. Masih macam baru kan buku buku ni? Yang tajuk The Gift tuuuuuu, HARDCOVER okey! Tanjat ittew masa bukak wrapping parcel tu. Lepas tu terus joget joget. Muahahahaha. Sapa nak kasi wehhhh, buku hardcover macam baru bahasa omputih RM 10??? Aku tersangat lahhh happpy. ALHAMDULILLAH.

Buku buku ni sangat lah baik keadaanya. Takde contengan, signature pun takde. Bekas lipat lipat pun takde. Sekali lagi, aku bertambah happy. :D. Aku tak expect la buku buku ni macam baru, tapi aku happy la dapat yang macam ni. Happy gila. Ada tak rasa nak tampar aku sebab ulang banyak banyak happy tu? Hahahaha. Sabarrrr.

Sementelah aku mengada ngada hapdate pasal buku ni, aku nak recommend semua orang baca novel Cecelia Ahern ni.Novel dia macam magic tau. And aku sangat la jeles. Why? Because she has the gift to touch people's heart by her writing. Kau baca novel The Gift tu, konpem konpem kau menangis at least setitik dua part hero tu pesan dekat anak dia. Sedihhh wooo.

Eh, tu je kot. Bye!

END. May ALLAH bless.

p/s : macam mana nak hilangkan sakit tekak tanpa makan ubat? :D







12 comments:

Unknown said...

best tk buku2 tu

Farah Waheda Wahid said...

wah...bestnya...saya pun suka jugak beli buku secondhand...murah dan yang penting dapat kepuasan membaca tu...

bazilah abu hassan said...

best! the gift tu sedih sikit. :D

bazilah abu hassan said...

betul tu! ni first time try beli. lepas ni boleh la beli lagi.

Sally Samsaiman said...

beli kat mana...? ade link ?? nak beli jugak...!!

antynid said...

kt mane nk cri buku secondhand..? nk try beli gk la...

bazilah abu hassan said...

google pon boleh. tapi ba cari dekat cari.com.my . kalau penjual tu sertakan gambar lagi bagus. boleh kita tengok condition buku tu.

bazilah abu hassan said...

google pon boleh. tapi ba cari dekat cari.com.my . kalau penjual tu sertakan gambar lagi bagus. boleh kita tengok condition buku tu.

Anonymous said...

the gift tuu mcam best pulakk~ huhu

bazilah abu hassan said...

sangat best. sangat sedih. sangatttt banyak pelajaran. :DD. beli lah~~~

Ainim Rashihah said...

tajuk the gift tu cam best..

bazilah abu hassan said...

yeahhhhh. best. sedih. bermakna.