Tuesday 3 September 2013

My-Creative-Side!

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Assalamualaikum peeps!

Life been hectic. Done registering myself into UniTAR International University on 1st September 2013. "UniTAR? Najwa Latif? Wow! Jumpa dia tolong kirim salam ya!" Been heard this sentences a lot of times. Way too cliche!

Anyway, aku saja la kann nak share apa yang aku buat sepanjang duduk rumah sejak 29 Jun 2013. So, mula mula tu aku kerja cari rezeki. Kerja ikut jam. Dapat RM 205.00 ja. Takpa. Alhamdulillah. Rezeki tu. Kemudia, lepas raya semua organ dalam berkompromi takmau kerja. Maka, tuan empunya badan duduk goyang kaki ja dekat rumah. hihi. Hasilnya, aku tempekkan beberapa keping gambar ya! Selamat menjamu mata dengan hasil entah apa apa ini.




Simple pencil box!

Ni adalah ice cream homemade tauuu. Ambik resepi dari blog someone, lepas tu memang menjadi! Tekstur memang macam eskrem betul punyaaaaa. Budget memang sangat murah. Tak sampai RM 10!


Pukul adunan hingga kembang!
- Setin susu sejat
- Sesudu kecil esen vanilla
- Separuh tin susu pekat manis (kurangkan kalau tak suka manis)
- Sesudu besar ovalette / sponge cake stabilizer
- Sebiji telur


 Yang putih tu rasa vanilla la. Yang koko pucat tu, mocha. Guna emulco ya! Warna terang lagi sebenarnya, tapi kamera phone murahhh. Nampak pucat. -,-''


Ini tambah emulco strawberry! Very sedap. Very nice.


Tadaaaaa. My cake pops! Very the simple and amateur looking. ihikss! New experience laaa. Suka suka! Adik adik pon suka. Lepas ni boleh buat lagi!


Okey. Tu je sebenarnya aku buat sepanjang duk rumah. haha. Takdelah hebat sangat. wihuhuhuuhu. Semua resepi aku google je! Kotak pensil tu main jahit je. Alhamdulillah menjadi. XD

END. May ALLAH bless.






No comments: